mandag 3. september 2012

DEN FØRSTE HELGA


Søsken flokken
f.v. Gogutten Säimo, Gojenta Kira, Glade Frøya, Godeste Essi, Glitrende Teru og Gromgutten Ingo.

Nå er det full fart her hjemme, både Cleo og Ingo er det masse fart på.
Vi henta jo Ingo i går, han fikk følge med Essi over vidda så de kosa seg i buret jeg har bytte lånt med Kristine. 50mil er jo ikke bare bare for 2 lapper på 8uker, men det gikk så fint, hvis de peip i 10 min til sammen er det maks. Og det vil jeg ikke si er mye for 2 små lapper. Vi stoppa i alt 3 ganger 1. gang ved Langfoss. Der var det mange som synes de var kjempe skjønne. 2.stopp var mat ved seljord og der vare det flere som spiste. Vi mennesker må ha mat vi også. 3 stop var en liten tisse pause litt før Notodden. Også bar det hjem der vi ble møtt av Solveig som ventet i spenning.

Ingo og Essi

Vi kom hjem og da var det 2 stykker som lekte på gresset til Rebeca kom for å hente Essi. Ferden gikk inn etter att Rebeca hadde tatt med seg Essi videre til Sverige. Der var det mye spennende og lukte på, også var det en katt der. og den var litt skummel til å begynne med, og det synes Cleo at Ingo var også. men det er ikke såå skummelt at jeg bryr meg så mye om det, tenkte Ingo å ville leke.
resten av kvelden ble tilbragt på hver sin side av rummet. (vi har nemmelig delt stua i to. så de har vær sin fri plass.)
sånn har vi delt opp stua. og det er Cleo veldig gladfor tror vi.

etter kveldsmat var vi ute en stund så bar det rett i seng. og litt kos i buret hører med. og etter noen minutter var det helt stille. Ingo såv som en stein fra kl 23.00 til 04.30 da var det en liten en som sa " JEG MÅ PÅ DO!" så da bar det ut. etter det så sov han til mamma sto opp 08.30. og det var første natta skilt fra søsken flokken. jeg må si jeg synes han har vært utrolig flink. kan jo ha noe med at han har hatt en fantastisk opprtetter. (ingen tvil) tusen takk til Eva og resten av Lappehiet.

noen bilder fra i går
første bilde tatt av meg når jeg kom hjem til mit nye hjem

jeg har stjelt leka til Cleo

yndlings plassen (ennså lenge)
dagen i dag her vert veldig grei. Cleo og Ingo har lekt har'n i noen timer. og de har sovet på hver si side av stua. noen har funnet ny yndligs plass... under soffaen. jaja ingo nyt den mens du kan det er ikke så lenge til du ikke kommer under der mer. vi har hatt 2 ulykker inne men det er ikke så ille. og det blei fort tørket opp med ajax sitron. kjøpt meg en 2,5 liters kanne på jobben (staples lillestrøm) og den kan komme godt med. 

er ikke i det beste humøret når hun er trøtt
Cleo sin helg blei brutalt forandret. fra og være midtpunkt i familien til å måtte dele med en lillebror som krever litt mer jobb enn hva det er med henne hun sover spiser og gjør fra seg uten at noen trenger å gjøre noe spesielet bare fylle på mat skåla og passe på at døra til do står oppe. (det er der katte kassa står.) og flink er hu. hakke hatt ett uhell på dissa ukene hun har bodd her.

noen bilder fra i dag.
noen har fått petwet midt i stua. og det teppe er deilig


jeg vil over å leke med Cleo

det er ikke tatt i dag.. meeen var så morsom at jeg måtte legge ut Cleo tatt på fersken i sokke balja.


det var litt om hva som har skjedd denne helga mye å prate om og mye å gjøre. så det har vert noen do pauser mens jeg har skrevet dette inlegget.

holder dere oppdatert.
Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar